Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interaktivní představení audiovizuálních děl ve virtuální realitě
Abdulvaliyev, Chamit ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Sikora, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj VR aplikace, která umožňuje prezentaci audiovizuálních děl ve virtuálním prostoru. Tato práce vznikala ve spolupráci s Vašulka Kitchen Brno v rámci projektu Vasulka Live Archive / Interfaces a využívá díla Steiny a Woodyho Vašulkových. Aplikace umožňuje přehrávání videí na virtuálním plátně, přetáčení videí, zobrazení predikcí vygenerovaných neuronovou sítí, změnu seřazení náhledů videí v prostoru a změnu virtuálního prostředí. Data o predikcích a uspořádání videí jsou načítány z JSON souborů, které byly poskytnuty vedoucím práce. Jednotlivá videa jsou při spuštění načítána z lokálního úložiště zařízení. Predikce jsou vizualizovány pomocí vygenerovaných textur pro jednotlivé tagy. Uživatel má k dispozici dvě prostředí, a to vesmír a galerii, která byla modelována dle výstavního prostoru Vašulka Kitchen Brno. V prostředí vesmíru je uživateli umožněno pohybovat se za pomocí páček na ovladačích, což simuluje let pomocí tryskového batohu. Přetáčení videí a změna seřazení náhledů je ovladatelné pomocí tlačítek na ovladačích. Při vývoji byl využit herní engine Unity a aplikace byla testována na VR brýlích Oculus Quest 2. Text bakalářské práce je rozdělen na dvě části. V první části je popisován základní kontext VR vývoje a herní enginy, které tento vývoj umožňují. Konkrétně jsou popisovány tyto enginy: Godot, PlayCanvas a Unity. Druhá část se věnuje postupu vývoje VR aplikace a výsledkům bakalářské práce. Přibližuje proces přípravy virtuální scény a práci s Unity editorem. Taktéž vysvětluje fungování jednotlivých skriptů a způsoby řešení problémů, které během vývoje nastaly.
Příčiny atraktivity videí na platformě YouTube mezi teenagery
Havlík, Jakub ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce mapuje příčiny atraktivity audiovizuálního obsahu generovaného youtubery pro dospívající publikum. Tyto příčiny jsou prozkoumány v kvalitativní analýze na základě focus groups. Rozhovory jsou věnovány motivacím dospívajících ke sledování videí, intenzitě, místnímu kontextu sledování, specifikům, která mladí lidé považují u takového audiovizuálního obsahu za důležitá a diferencím oproti obsahu tradičních médií. Vedle analýzy publika se tato diplomová práce věnuje i kvalitativní obsahové analýze videí českých youtuberů. Mapuje specifika videí, která jsou charakteristická pro platformu YouTube. V diplomové práci jsou analyzovány formální audiovizuální výrazové prostředky, jako kamerové techniky, barevnost, scénografie, grafika, postprodukční úpravy či audio složka díla. Analýza se věnuje i obsahové stránce videí ve formě vystupování a vyjadřování protagonistů a hodnotě předávaných informací. I výzkum audiovizuálních obsahů je zasazen do příslušného teoretického rámce.
Interaktivní představení audiovizuálních děl ve virtuální realitě
Abdulvaliyev, Chamit ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Sikora, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj VR aplikace, která umožňuje prezentaci audiovizuálních děl ve virtuálním prostoru. Tato práce vznikala ve spolupráci s Vašulka Kitchen Brno v rámci projektu Vasulka Live Archive / Interfaces a využívá díla Steiny a Woodyho Vašulkových. Aplikace umožňuje přehrávání videí na virtuálním plátně, přetáčení videí, zobrazení predikcí vygenerovaných neuronovou sítí, změnu seřazení náhledů videí v prostoru a změnu virtuálního prostředí. Data o predikcích a uspořádání videí jsou načítány z JSON souborů, které byly poskytnuty vedoucím práce. Jednotlivá videa jsou při spuštění načítána z lokálního úložiště zařízení. Predikce jsou vizualizovány pomocí vygenerovaných textur pro jednotlivé tagy. Uživatel má k dispozici dvě prostředí, a to vesmír a galerii, která byla modelována dle výstavního prostoru Vašulka Kitchen Brno. V prostředí vesmíru je uživateli umožněno pohybovat se za pomocí páček na ovladačích, což simuluje let pomocí tryskového batohu. Přetáčení videí a změna seřazení náhledů je ovladatelné pomocí tlačítek na ovladačích. Při vývoji byl využit herní engine Unity a aplikace byla testována na VR brýlích Oculus Quest 2. Text bakalářské práce je rozdělen na dvě části. V první části je popisován základní kontext VR vývoje a herní enginy, které tento vývoj umožňují. Konkrétně jsou popisovány tyto enginy: Godot, PlayCanvas a Unity. Druhá část se věnuje postupu vývoje VR aplikace a výsledkům bakalářské práce. Přibližuje proces přípravy virtuální scény a práci s Unity editorem. Taktéž vysvětluje fungování jednotlivých skriptů a způsoby řešení problémů, které během vývoje nastaly.
Dokumentární film z hlediska autorského práva
Fořt, Ferdinand ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce s názvem Dokumentární film z hlediska autorského práva je prozkoumat a zhodnotit autorskoprávní specifika dokumentárních filmů. Nejprve je popsán dokumentární film jakožto kulturní fenomén se zvláštním vztahem k realitě - jsou uvedeny jeho možné definice, třídění a nastíněny etické otázky, které nabízí. Poté následuje krátký exkurz do dějin ochrany audiovizuálních děl (jak na území ČR, tak v mezinárodním kontextu), přičemž detailněji jsou rozvedeny části týkající se přímo dokumentárního filmu. V další části se práce věnuje pojmu audiovizuální dílo a autorství audiovizuálního díla podle účinného českého autorského zákona č. 121/2000 Sb. a snaží se vymezit hranice tohoto pojmu a jeho možné výklady zejména ve vztahu k dokumentárním a dalším non- fikčním filmům. Poté následuje kapitola zabývající se právní povahou protagonistů dokumentárního filmu neboli sociálních herců, která se liší od herců v hraném filmu, neboť sociální herci nepředvádějí umělecké výkony ve smyslu autorského zákona. Na tuto kapitolu navazuje část týkající se ochrany osobnosti sociálních herců v dokumentárních filmech, která se řídí obecnou úpravou ochrany osobnosti v zákoně č. 89/2012 Sb. občanském zákoníku, což může při tvorbě dokumentárních filmů vyvolávat značné problémy. Další kapitola se pak...
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Užití autorského práva ve filmové produkci
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Užití autorského práva ve filmové produkci (resumé) Tato diplomová práce v obecné rovině popisuje a analyzuje užití autorského práva v české filmové produkci. Jelikož je autorské právo regulující vztahy při výrobě a exploataci audiovizuálního díla součástí širší skupiny norem z transodvětvového oboru filmového práva, tato práce rovněž naznačuje, jaké další právní předpisy - soukromoprávního i veřejnoprávního charakteru - musejí být ve filmové produkci respektovány. První část této práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu, jakož i v samotné praktické filmové produkci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo, kinematografické dílo a dílo audiovizuálně užité. Stručně je vysvětlen proces filmové produkce, její funkce, stádia a formy, jakož i navazující proces filmové distribuce. Konečně jsou v této části definovány a vysvětleny hlavní profese, se kterými se setkáváme v běžném filmovém štábu v celém průběhu filmové výroby, jakož i právní a praktická povaha herectví....
Smluvní procesy ve filmovém právu
Žolnerčíková, Veronika ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
1 SMLUVNÍ PROCESY VE FÍLMOVEM PRÁVU - ÁBSTRÁKT Diplomová práce Smluvní procesy ve filmovém právu se zaměřuje na fenomén audiovizuálních děl. Jejím cílem je uvést čtenáře do problematiky vytváření audiovizuálních děl z právního hlediska a seznámit jej se základními smluvními vztahy, které v rámci takového procesu vznikají. Diplomová práce se dělí na dva tematické okruhy. První část je věnovaná základům autorského práva, jeho pramenům a institutům. Navazuje rozbor úpravy relevantní pro tvorbu audiovizuálních děl a objasnění pojmosloví filmového práva. Druhá část se zaměřuje na závazkové smluvní vztahy vznikající při tvorbě audiovizuálních děl. V rámci ní je podrobně zpracováno několik smluvních typů: smlouva licenční, pracovní smlouva, dohoda o provedení práce, dohoda o pracovní činnosti a smlouva o dílo. KLÍČOVÁ SLOVA: Audiovizuální dílo, filmové právo, autorskoprávní smlouvy
Vývoj audiovizuální produkce a aplikace jejich procesů na studentském filmu
Slabejová, Tereza ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Vývoj audiovizuální produkce a aplikace jejích procesů při tvorbě studentského filmu je hlavním tématem bakalářské práce. Zaměřuje se zejména na popis hlavních milníků v historii filmu, a tím poskytuje ucelený pohled na vývoj audiovizuální produkce. Největší pozornost však je věnována samotné produkci audiovizuálního díla. Srozumitelně je vysvětlen produkční řetězec a s ním související textové a obrazové dokumenty. Není opomenut ani filmový štáb, u kterého jsou vysvětleny klíčové pozice a jejich kompetence. V neposlední řadě se v této bakalářské práci čtenář okrajově seznámí rovněž s autorskoprávní ochranou filmu v České republice. Bakalářská práce je určena všem zájemcům o filmovou tvorbu, může však sloužit i jako zdroj informací pro začínající pracovníky ve filmové sféře, převážně pro pozice produkčních.
Režie audiovizuálního díla - videoklip
Havlík, Jakub ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Kepka, Ondřej (oponent)
Tato práce se věnuje režii audiovizuálního díla a jejím specifikům na poli hudebních videoklipů. Teoretická část mapuje počátky režijní činnosti, věnuje se práci režiséra v tvůrčím kolektivu a rovněž se podrobně zaměřuje na pravidla filmové řeči a jednotlivé výrazové prostředky. Ty následně zasazuje do kontextu hudebních videoklipů. V praktické části jsou analyzovány jednotlivé etapy realizace hudebního videoklipu Seconds of Life kapely U-Prag, včetně rozboru použitých výrazových prostředků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.